Festival Sâlmon< 2013
Mercat de les Flors, 19 d'octubre de 2013
Inaugurar un festival de dansa amb un doble programa de la mà de La Veronal i Lali Ayguadé; així com d'Umma Umma Dance és servir un vi d'alta qualitat de bones a primeres, convençuts d'una collita excel·lent que el públic gaudirà inqüestionablement. Però el convit a descobrir les noves promeses que despunten per tot Europa durarà tres setmanes i convé dosificar-se. Perquè ballar a contracorrent sempre és un risc! I perquè no totes les anyades són d'igual qualitat...
Mercat de les Flors, 19 d'octubre de 2013
Inaugurar un festival de dansa amb un doble programa de la mà de La Veronal i Lali Ayguadé; així com d'Umma Umma Dance és servir un vi d'alta qualitat de bones a primeres, convençuts d'una collita excel·lent que el públic gaudirà inqüestionablement. Però el convit a descobrir les noves promeses que despunten per tot Europa durarà tres setmanes i convé dosificar-se. Perquè ballar a contracorrent sempre és un risc! I perquè no totes les anyades són d'igual qualitat...
Festival
Sâlmon< de dansa contemporània 2013
El
Mercat de les Flors i la Fàbrica de Creació El Graner, gestionada
pel mateix teatre, ha impulsat amb altres 19 cases de dansa europees
una estratègia de visibilitat de ballarins emergents que en una
segona edició podem dir que s'ha consolidat: les entrades exhaurides
per a les primeres funcions és un senyal clar. Tres setmanes
farcides de propostes multidisciplinàries, totes amb un eix central
de dansa, amb creacions contemporànies per a tots els gustos. La
inauguració dissabte 19 va representar una aposta forta per artistes
del país que han fet el salt internacional. Umma
Umma Dance presentava Stuntman,
un solo defensat per
Ares d'Angelo amb força expressiva, l'empremta del coreògraf Guido
Sarli, i un homenatge sentit als films de “macarres”. Mentre que
Lali Ayguadé s'atrevia amb la poètica pròpia del gest amb la que
Marcos Morau ha impregnat La Veronal, amb Portland,
un nou i punyent recorregut per la geografia de l'existència humana
gràcies a la sàvia dramatúrgia de Pablo Gisbert i de Roberto
Fratini. Totes dues peces mereixen un llarg recorregut d'èxit,
malgrat un cert esgotament d'idees en el cas de La Veronal, perquè
unes i altres les darreres obres comencen a assemblar-se massa entre
elles; i una fugida endavant que Umma Umma Dance ha volgut fer i que
l'ha allunyat massa de la seva primera aclamada peça. Podríem dir
que Lali Ayguadé és qui surt reforçada aquesta anyada, per
atrevir-se amb un estil de dansa que no li és propi però que
s'ajusta prou bé a les seves condicions físiques i expressives. La
gràcia és precisament aquesta: ja se sap que unes pluges de més,
un estiu massa eixut o encertar el moment de la collita, configuren
les gotes de matís en uns trajectes professionals d'alta qualitat
com són els del grup protagonista de la inauguració del Sâlmon
2013. I assumir el risc just,
nedar a contracorrent, fer-ho, però amb petits saltironets, l'única
alternativa per consolidar un públic delerós de repetir experiència
i aconseguir-ne de nou. Al capdavall és a qui no veu mai dansa
contemporània a qui han de seduir. I vindran si els convidem a beure
petites peces que, a cada glop, suposin una nova experiència a camí
entre el risc creatiu i la consolidació de l'estil particular de
cada artista.
Per
als dies que resten, heus aquí un possible i breu tast. Si aquests
gustos no us resulten suficients, arrisqueu vosaltres mateixos per
descobrir nous talents: teniu per endavant un Festival sencer!
*
El Conde de Torrefiel, 23 i 24 d'octubre: complex i rodó, acompanyat
de notes fresques irreverents, farà les delícies dels amants dels
espectacles àcids i de sabor delicat.
*
Guy Nader & Maria Campos, 30 i 31 d'octubre: per a qui espera
trobar una certa fragància de complicitat, fet amb la calma d'un
gran reserva i la compleció del temps.
*
Jurij Konjar & Dani Espasa, 1 de novembre: maridatge de dansa i
piano en directe, sobre la base de Les Variacions Goldberg,
per a amants de les explosions plaents.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada