dilluns, 20 de juliol del 2015

Not I / Body concerto / Rest

Festival Grec de Barcelona 
Noname Sosu / Sungsoo Ahn Pick-Up Group / Companyia SIGA
Mercat de les Flors, 16 de juliol de 2015

Publicat al portal de crítics Recomana


Aquesta imatge correspon a "Bodu concerto", segona coreografia de la vetllada

Tres coreografies arribades de Corea, com va passar també en l'edició passada, posen en dificultat el nivell mitjà alt que el Festival Grec 2015 havia assolit en l'apartat de dansa. No es tracta de la qualitat dels intèrprets, una qüestió no discutible, sinó de dos aspectes problemàtics en aquesta ocasió: l'escàs o nul interès coreogràfic de les propostes presentades; i la incomprensió que genera la seva suma en una mateixa funció: existencialisme i discoteca no sembla que, a priori, puguin conjugar molt bé.

Not Ide Choi Young-hyun està inspirada en alguna de les idees de Samuel Beckett. Es tracta d'un solo on el ballarí i coreògraf dansa amb un maniquí que podria representar l'altra cara d'un mateix o senzillament un somni irrealitzable. L'obvietat de tot plegat i la lectura ràpida, quasi maldestre, del genial escriptor irlandès és molt acusada, fins al punt que en el programa de mà ni tan sols s'informa en quin dels personatges -sempre complexos, amb lectures diverses i múltiples capes- es basa. I la brevetat -16 minuts- encara ho simplifica tot més.

Body concerto” és una peça de dansa formada per sis coreografies breus que reten homenatge -resa el programa- “a moments de films o imatges vistes a la televisió durant l'any 2000”. Els seus 5 ballarins són flexibles, ràpids, adaptables, amb una tècnica ben dibuixada i resistència física. Realment el món de la TV, vista la proposta, està en decadència absoluta o els programes que aquests joves van veure durant aquell any són de qualitat ínfima. Perquè el resultat d'aquesta segona part del grup coreà és molt decebedor, d'un nivell mínim, més propi d'una pista de discoteca que d'un festival.

Per últim es va presentar “Rest” coreografiada per Lee Jae-young i amb la participació de Shin Jeaho. Bàsquet i dansa, tot molt subtil, es donen de la mà en aquest joc on també hi participa discretament el públic. El treball a la pista és ajustat als moviments que aquell esport produeix, sobre l'escenari en canvi més aviat queda diluït perquè és difícil de veure en quins aspectes conjuga amb la dansa contemporània. De nou, la interpretació salva la situació. Però en canvi la seva actuació com a actors quan baixen a platea és tan innocent que necessitaria una sincera revisió.

No estem de sort amb la dansa que ens arriba de Corea al Festival Grec. Així ho vaig assenyalar en l'edició passada. És impossible que aquesta funció representi el bo i millor d'aquell país asiàtic. Alguna cosa falla aquí.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada